Monday, June 7, 2010

Monday morning exitement in Sydney

"Oe, oe, oe, ahhhhhh!" A big adult Kukabara just flew inside the house through the open doors. After a few attempts bumping into the glass doors he managed to find the way out. The bird with his very long beak, now sits on a chair on the deck looking at me. He probably expects me to invite him in again. No way.

The owner of the house used to feed the birds sausages. Even though it's been a few months since the birds were fed for the last time, I'm sure they still remember.

Just before my adventure with the Kukabara I had to remove a black house spider with the vacuum cleaner from our window. I just checked the internet and for a second I thought this was a funnel web spider because they look a bit similar. Luckily it's not, but it is not a friendly spider either so I'm glad it's gone. 

1 comment:

  1. "Oe, oe, oe, ahhhhhh!" Een grote volwassen Kukabara vloog net naar binnen door de open deur. Na een paar pogingen tegen het raam aan te vliegen lukt het hem om weer buiten te komen. De vogel met de lange bek zit nu op de stoel op de veranda mij aan te kijken. Hij verwacht kennelijk dit hij wordt uitgenodigd weer binnen te komen. Echt niet!

    De eigenaar van het huis was gewend de vogels worstjes te voeren. Hoewel het al enkele maanden geleden is dat de vogels voor het laatst werden gevoerd ben ik er zeker van dat ze het niet vergeten zijn.

    Net voor mijn avontuur met de Kukabara moest ik eeen zwarte huis spin van het raam verwijderen met de stofzuiger. Ik heb het gecontroleerd op internet en een moment dacht ik dat het een zwarte funnel web spin was omdat ze op elkaar lijken. Gelukkig was het niet het geval maar het is geen vriendeljk beest dus ik ben blij dat ie weg is.

    ReplyDelete

Hi, thanks for your comment! Sandra.